Contact

Helpdesk - FAQ

Q?

Hoe benader ik de helpdesk?

A.

De helpdesk voor leerlingen is bereikbaar via helpdesk@bizzkidz.nl en helpdesk@bizzkidz.be
De helpdesk voor docenten is bereikbaar via docenten@bizzkidz.nl en docenten@bizzkidz.be
Docenten kunnen ook altijd bellen met +31 (0)20-7702265.

Q?

Als je een probleem hebt met inloggen, volg dan de volgende stappen:

A.

  1. Controleer of je op de juiste site probeert in te loggen. Doe je mee aan de landelijke competitie, log dan in op de Bizzkidz site. Doe je mee aan de eigen school competitie, ga dan naar de Bizzgames site. Testaccounts moeten altijd inloggen via de Bizzgames site.
  2. Controleer je inlognummer en wachtwoord en toets ze nogmaals in. Voorloopnullen hoeven niet ingevuld te worden.
  3. Staat de Caps Lock uit?De wachtwoorden zijn met kleine letters, het intypen van het wachtwoord met hoofdletters geeft dus een foutmelding.
  4. Accepteert je browser cookies?Onze site maakt gebruik van cookies en deze moet door de browser worden geaccepteerd. Dit wordt geregeld in de instellingen van de browser en het kan dus zijn dat je vanaf een andere computer(locatie) geen problemen ondervindt.

    Als je in de browser Internet Explorer in het menu Extra naar Internetopties gaat dan zie je daar het tabblad Privacy staan. Hier moet de keuze op Normaal staan. Sluit vervolgens de browser af en start de browser opnieuw op. Je kunt nu weer inloggen.

    Het kan zijn dat onze site inmiddels automatisch in je browser is opgenomen bij de sites waarvan de cookie automatisch wordt geblokkeerd. Dit kun je dan zelf ongedaan maken. Het gemakkelijkste gaat dit door onder in je browser op het icoontje van het 'oog met het stopbord' te klikken en dan onze site te kiezen en op samenvatting te klikken. Daar kan je aangeven dat cookies van onze site altijd geaccepteerd moeten worden. Ook voor onze andere sites moet dat eenmalig worden ingevoerd. Dit icoontje is overigens niet bij alle browser versies zichtbaar.

    Als dit niet heeft geholpen doe dan het volgende: Als je in de browser Internet Explorer in het menu Extra naar Internetopties gaat dan zie je daar het tabblad Privacy staan. Klik vervolgens op de button Websites. Kijk of de sites van Bizzkidz in de lijst met websites voorkomt die geblokkeerd worden en klik deze dan aan. Klik vervolgens op de button verwijderen. Vul vervolgens in het vak het adres van de website in. En kies voor Toestaan. Ook voor onze andere sites moet dat eenmalig worden ingevoerd.

  5. Accepteert je browser Javascript?Als dit niet zo is dan blijf je na het inloggen steken op een witte pagina. Als je in de browser Internet Explorer in het menu Extra naar Internetopties gaat dan zie je daar het tabblad Beveiliging staan. Klik nu op Aangepast niveau, dan zie je een lijst met instellingen staan. Vrij onderaan staat het kopje Uitvoeren van scripts. Hier moeten alle drie onderdelen ingeschakeld staan?
  6. Mocht dat ook geen oplossing geven dan kun je in de browser Internet Explorer in het menu Extra naar Internetopties gaan en bij het tabblad Geavanceerd de Standaardinstellingen herstellen.

Mocht je dit niet zelf kunnen instellen omdat je werkt op een netwerk op school, vraag dan de systeembeheerder dit aan te passen.

Deze site is geoptimaliseerd voor een beeldschermresolutie van 1024 x 768. Ga via Start, Configuratiescherm, Beeldscherm naar het tabblad Instellingen om je beeldschermresolutie te checken en indien noodzakelijk te verhogen naar 1024 x 768.

Q?

Is het mogelijk om als docent vooraf de simulatie te verkennen?

A.

Dat kan zeker. U kunt als docent inloggen en bij "Uw teams" op een teamnaam (Niet ingevuld) klikken. Vervolgens kunt u klikken op "testronde", waarna de leerlingensite opent en u mee kunt kijken. U ziet dan precies wat de leerlingen moeten invullen.
Bij "Downloads" staan bovendien het leerlingenwerkboek en het competitieboek met de beschrijving van de casus klaar. Dit kunt u downloaden, uitprinten en bekijken. Verder kunt u daar ook de beschrijving van de belangrijkste gebeurtenissen per ronde van elke casus downloaden. Via dit document krijgt de docent vooraf de beschikking over de belangrijkste gebeurtenissen binnen een casus. Dit biedt de mogelijkheid om vooraf te bekijken welke onderdelen aan bod komen in de diverse ronden. Tevens kunt u zo extra opdrachten inplannen op de momenten dat dit onderwerp actueel is in de casus.

Kies eerst een casus via het keuzemenu. Nadat de casus is gekozen verschijnen alle ronden en kunt u door op de tekstlink te klikken de ronde informatie bekijken. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de leerlingen zelfontdekkend leren. De testronde is er voor hen om te ontdekken wat de gevolgen van hun beslissingen zijn.

Ook kan op de website een "testaccount" worden aangevraagd van elke simulatie. Hiermee kunt u, eventueel met collega's, eerst zelf een aantal ronden spelen.

Q?

Hoe moet ik beginnen?

A.

U dient allereerst bij "Uw gegevens" de inschrijfgegevens te controleren en zonodig te corrigeren. Hier kunt u ook tot de verwerking van de testronde uw voorkeur voor de spreiding van uw teams over de poules wijzigen.

Ga vervolgens naar de Docentenmodule. Daar kunt u bij "Uw teams" de inlognummers en wachtwoorden van de door u opgegeven teams opvragen. Met deze inlognummers en wachtwoorden kunnen de leerlingen inloggen op de website hier en hun teamgegevens opgeven. Hier kunnen zij ook het competitieboek (naslagwerk) downloaden.

De werkboeken dienen eerst te worden uitgedeeld aan de teams voordat u de inloggegevens verstrekt. Wij raden aan de leerlingen eerst het werkboek tot en met hoofdstuk 4.3 te laten doornemen. Door de opdrachten in het werkboek bepalen zij eerst een strategie, voordat de beslissingen van de testronde worden ingevoerd op de website. U vindt het werkschema van de leerlingen in het werkboek. Tot en met de deadline van de testronde kunnen de leerlingen hun testbeslissingen invullen op de site. Aan het einde van elke ronde verwerkt de spelleiding de beslissingen en worden de resultaten, de nieuwe startsituatie, feedback en ranglijst automatisch op de website geplaatst.

Via de Docentenmodule kunt u bij "Uw teams" tijdens de competitie uw teams op de voet volgen. U kunt zien hoe vaak er in de huidige ronde is ingelogd en of de beslissingen al zijn verstuurd. En zo ja, welke beslissingen er genomen zijn. Ook ziet u de plaats op de ranglijst en de score van het team in de poule van 10 teams. Door op een teamnaam te klikken kunt u de gegevens voor alle gespeelde ronden van dat team zien en naar de spelsite van het team klikken.

Q?

Hoe kom ik aan de documentatie die ik en mijn leerlingen nodig hebben?

A.

Nadat is ingelogd kan alle benodigde documentatie worden gedownload bij de button "Downloads"

Q?

Kan ik ook starten wanneer de betaling via school traag verloopt?

A.

Ja dit kan, neem hiervoor contact op met de helpdesk via telefoonnummer +31 (0)20 770 22 65

Q?

Hoe komt de poule-indeling tot stand?

A.

U kunt uw eigen voorkeur opgeven via de internetsite wanneer u inlogt. Voor de verwerking van de testronde worden alle teams in poules geplaatst rekening houdend met de door u opgegeven voorkeur.

Q?

Kan ik extra leerlingen aanmelden zonder dat ik extra teams hoef te bestellen?

A.

Zolang u niet meer dan 4 leerlingen in een team heeft, kunt u zelf uw teamindeling bepalen. Als u meer teams nodig heeft kunt u extra teams aanvragen nadat u bent ingelogd. Deze teams zijn direct beschikbaar.

Q?

Hoe groot moet ik de teams maken?

A.

De competitie wordt gespeeld in teams van 3 á 4 leerlingen en kan grotendeels zelfstandig
worden uitgevoerd. Maak voor u begint de teamindeling en maak bij voorkeur de teams niet te klein. Leerlingen kunnen de voorkeur hebben om in tweetallen te werken, maar werken in drie- of viertallen vereist meer samenwerking en taakverdeling. Dit is een wezenlijk onderdeel van de competitie.

Houdt bij het indelen van de teams rekening met het feit dat alle spelinformatie via het internet en e-mail loopt. Zorg dat in ieder team leerlingen zitten die thuis een PC hebben en reserveer tijdig computerruimte binnen de school.

Q?

Is het mogelijk om een 5e leerling aan een team toe te voegen?

A.

Nee, dat kan niet.

Q?

Kan de inschrijving gewijzigd worden?

A.

Ja, dit kan in een aantal gevallen. Neem hiervoor contact op met de helpdesk via telefoonnummer +31 (0)20 770 22 65. Als u meer teams nodig heeft kunt u extra teams aanvragen nadat u bent ingelogd. Deze teams zijn direct beschikbaar. De éénmalige administratie- en opstartkosten worden niet nogmaals in rekening gebracht.

Q?

Kan ik een team uit de poule terugtrekken?

A.

Wij kunnen geen ingedeeld team uit een poule halen. Maar als een team geen beslissingen neemt, dan neemt het systeem beslissingen voor hen. Hiermee zullen zij onderaan de ranglijst komen te staan. Zodoende wordt de poule niet nadelig beïnvloed.

Als docent kunt u ook het wachtwoord wijzigen, zodat een team geen toegang meer heeft tot de site.

Q?

Hoe en wanneer vindt de verwerking van een ronde plaats?

A.

Leerlingen kunnen thuis of op school de beslissingen voorbereiden en via de website aan de spelleiding doorgeven. Bij de landelijke Bizzkidz Management Competitie vindt ongeveer elke twee weken (zie ook "Tijdschema") de verwerking plaats van de beslissingen van de teams. Aan het einde van elke ronde verwerkt de spelleiding de beslissingen en worden de resultaten, de nieuwe startsituatie, feedback en ranglijst automatisch op de website geplaatst.

Q?

Hoe werkt de administratiemodule?

A.

Na de verwerking van de eerste ronde staan de opdrachten van de "Administratiemodule" voor de leerlingen klaar op de site. In plaats van de button "Balansoefening" (rechtsboven) komt dan de button "Administratie" te staan. Tijdens de verwerking van de ronde worden de resultaten en de nieuwe opdrachten automatisch klaargezet voor de leerlingen. De resultaten van de Administratiemodule" worden overigens niet meegewogen in de simulatie zelf.

Q?

Wat te doen bij ongepaste berichten in de Inbox van de spelsite?

A.

De organisatie van Bizzkidz en de hierbij betrokken partners zijn niet verantwoordelijk voor de berichten die door anderen geplaatst worden in de "Inbox" of de mogelijke gevolgen hiervan.

Op de berichten in de "Inbox" zijn de Nederlandse wetgeving en gangbare normen en waarden van toepassing. Iedere deelnemer die een bericht plaatst in de "Inbox", wordt geacht met respect voor anderen te communiceren.

Mochten er berichten zijn die als aanstootgevend worden ervaren, stuur dan een e-mail naar de helpdesk. Berichten die beledigend kunnen zijn voor anderen, kunnen direct leiden tot diskwalificatie in de competitie. De docent en schoolleiding zullen hierover worden geïnformeerd.